Logo nedir? Kelime demeı olarak nesep zıtlığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak fiilletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği kabil, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının dışında, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan insan yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı epey önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çhileışmasını meydana getirecek insan yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, fiilletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde hareket gösteren fiilletmelerin ekseri logoları kesimü temaşa değer. Ancak ansızın zait kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çhileışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayan fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zahmetsiz anlaşılır, kanalırlanması zahmetsiz, olabilir olduğunca azca adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mefret hüsran verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine amelî olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıgün icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat da rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı deme bakımında bu olgun çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın